Дубініна Марина Олександрівна
магістр економічного факультету
Харківський національний педагогічний
університет імені Г.С. Сковороди


ОСВІТА ЯК СТРАТЕГІЧНА УМОВА ФОРМУВАННЯ
ГАРМОНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА


Постановка проблеми. Важливою складовою частиною інфраструктури інноваційної економіки є людські ресурси — освічені спеціалісти, фахівці, які в умовах розвинених інформаційних систем, високих технологій визначають розвиток економіки, загальну якість життя у суспільстві. Рівень освіти та професійної підготовки являється визначним критерієм, який характеризує сукупний людський капітал, його рівень кваліфікації та компетенції. Значущість людського фактору приводить до введення в сучасну освіту нових методологічних механізмів, орієнтованих на особистість, її розвиток та самовдосконалення [3;4;5;6;7]. Соціально-економічний стан країни, її конкурентоспроможність залежить від спроможності підприємств активно впроваджувати інновації, які пов’язані не тільки з виробництвом, а й процесами організації, управління, формуванням бізнес-моделей, володінням інтелектуальним капіталом. З цього приводу проблема забезпечення механізму підвищення знань, вмінь, компетенцій в інноваційно-орієнтованій економіці в напрямку підготовки висококваліфікованих кадрів достатньо актуальна. При цьому поглиблення знань і підвищення кваліфікації не тільки створюють фундамент добробуту населення, але є важливими гуманістичними цілями, що орієнтовані на інтелектуальний розвиток особистості.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретико-методологічні засади модернізації освітньої сфери, питання ефективної взаємодії вищої та професійної освіти в умовах інноваційного поступу суспільства досліджувалися у таких працях вітчизняних і зарубіжних науковців як Л.Безчасний, Д.Богиня, Б.Данилишин, М.Долішній, Л.Кривенко, В.Козак, І.Лукінов, С.Мочерний, А.Чухно, Г.Дмитренка, К.Корсака, В.Лугового, В.Паламарчука, Н.Островерхової. М. Армстронг, Ч. Вудруф, Х. Девіс, Дж.Равен та ін.