НАРОДОВЛАДДЯ
основи функціонування


На підставі наведеного в преамбулі легко дійти висновку, що влада має бути максимально наближена до кожної особи – члена української родини. Враховуючи, що будь-яка подія, вчинок, злочин і т.п. відбуваються на певній території, і відповідну реакцію на них, рішення мають приймати саме на цій території, очевидною є необхідність передачі всієї повноти влади до територіальних громад певного рівня (доцільно – ОТГ), сформувавши на їх основі відповідні органи державної влади. Таким чином, мова йде про децентралізовану структуру органів державної влади без будь-яких центральних органів, що втручаються в їх діяльність. В окремому органі мають бути сконцентровані повноваження щодо забезпечення національної безпеки, оборони та міжнародного співробітництва. В структурованій моделі держави (мал.2) механізм дії, зокрема, народовладдя ґрунтується на:

1. Право голосу має бути збалансоване відповідальністю, подібно до права власності. Для цього необхідно прийняти визначення «Право голосу – це прояв довіри суспільства до конкретної особи». Відповідно, право голосу надається в громадах за зверненням особи, яка усвідомлює себе як частку української родини та свою відповідальність за ті обов’язки, які покладаються на неї з прийняттям такого права.

2. Заява особи про сприйняття нею національної ідеї та зобов’язання дотримуватися Основ державної ідеології на її основі, і рішення про надання цій особі відповідного права голосу, є ключовими в розумінні сенсу Суспільного договору, потреба в якому у зв’язку з цим відпадає.

3. Право голосу має бути диференційоване. Право вирішального голосу (ПВГ) надається за заявою громадянам України, які мешкають в Україні, або перебувають за її межами у відрядженні і стали на консульський облік, та зобов’язуються дотримуватися Основ державної ідеології. Право дорадчого голосу (ПДГ) надається за заявою етнічним українцям – громадянам інших держав, громадянам України, які зобов’язуються дотримуватися Основ державної ідеології України та не бажають мати право вирішального голосу, або на випробувальний термін не менше 5 років, якщо вони за рішенням суду притягалися до відповідальності. При голосуваннях враховується статус голосу через їх співвідношення, наприклад, ПВГ / ПДГ = 1 / (7 ÷ 10).

4. Особи з ПВГ мають право бути обраними до органів влади держави та органів самоврядування та зобов’язані приймати участь у виборах, референдумах, опитуваннях, обговоренні законопроектів, проектів рішень органів влади.

5. Особи з ПДГ мають право бути обраними до органів самоврядування, якщо вони проживають на їх території, та мають право приймати участь у виборах, референдумах, опитуваннях, обговоренні законопроектів, проектів рішень органів влади за бажанням.

6. Особи без права голосу не мають права отримувати фінансування з бюджету як особисто, так і через підприємницьку діяльність; організовувати масові заходи, приймати в них участь; робити заклики до зміни конституційного ладу, влади; бути власником ЗМІ в Україні, працювати в них; утворювати партії, приймати участь в діяльності партій та громадських організацій, та ін., що визначить закон. Такі особи мають право звертатися до органів влади щодо захисту інтересів своїх та членів своєї сім’ї. Вони мають право звертатися до органів контролюючої влади щодо оскарження рішень посадових осіб та з заявою щодо протиправних вчинків будь-яких осіб.

7. Особи з ПВГ та ПДГ можуть бути притягнуті до відповідальності через втрату довіри суспільства, громади з можливим припиненням дії або позбавленням права голосу на певний термін або довічно. Довіра не відновлюється в судовому порядку.

8. Оподаткування доходів осіб з ПВГ, з ПДГ, що мешкають в Україні, та без права голосу має бути диференційованим.

9. Нарахування дивідендів від використання власності народу, державної та комунальної власності має бути диференційованим для осіб з ПВГ, з ПДГ, що мешкають в Україні, та без права голосу. Запровадження таких норм та правил створює умови для розбудови реального народовладдя. З іншої сторони, державна ідеологія та механізм її дії унеможливлюють федералізацію різного масштабу при передачі повноти влади до громад. Структурна схема органів влади для таких умов і правил, принципи обрання, призначення та звільнення з них не показані через обмеження формату.