ПРОПОЗИЦІЯ 7. ПОЧИНАЄМО НАСТУПНИЙ ЕТАП


Шановні колеги, ми завершили черговий крок на шляху спільного формування Візії майбутнього народовладдя – спочатку визначилися з загальною схемою самоврядування в країні, починаючи з територіальної громади багатоквартирного будинку або вулиці в приватному секторі до загальнодержавної територіальної громади – народу країни. Потім доробили її: замінили неоднозначний термін «суспільне самоврядування» на словосполучення «самоврядування в країні», та словосполучення «в формі електорату» - на «в особі виборців». Запам’ятали також на майбутнє про духовну складову народовладдя, яку ми обов’язкове позначимо на завершення в преамбульной частини нашого спільного проекту Візії майбутнього народовладдя, коли всі смисли будуть нами вже укладені і потрібна буде тільки «вишенька на торт».

Таким чином зараз ми маємо:

СИСТЕМА САМОВРЯДУВАННЯ
НА ЗАСАДАХ НАРОДОВЛАДДЯ


Народовладдя - найвища форма демократії і народного суверенітету як самоврядування в країні, при якому народ країни, володар верховної влади, і його територіальні громади в межах своїх повноважень безпосередньо в особі виборців визначають засади організації і правил суспільного життя, ставлять завдання самім собі і відповідним сформованим ними органам управління, контролюють їх виконання.

Народовладдя реалізується на всіх рівнях територіальної самоорганізації громадян, починаючи з територіальної громади багатоквартирного будинку або вулиці в приватному секторі до загальнодержавної територіальної громади – народу країни – згідно наступної єдиної схеми самоврядування (дивиться прикріплений малюнок):

Процес самоврядування на загальнодержавному просторі і на територіях здійснюється шляхом підготовки, прийняття і виконання рішень трьох рівнів:

1. Рішень народу країни або територіальної громади, які приймаються за допомогою механізмів прямого волевиявлення (референдум, збори тощо) і мають статус управлінських рішень найвищого рівня в країні або на відповідної території. Референдуми або збори проводяться регулярно (не рідше одного разу на рік) по стандартному набору питань (підсумки діяльності і затвердження планів розвитку тощо) та за ініціативними питаннями.

2. Рішень представницьких органів, склад яких обирається територіальними громадами, і які наділені повноваженнями приймати нормативно-правові акти, затверджувати бюджети і плани розвитку, призначати на конкурсній основі і відзивати вищих керівників виконавчих органів управління, які наділені у рамках наявного бюджету одноособовими повноваженнями формувати структуру виконавчого органу і здійснювати в ньому кадрові призначення.

3. Рішень виконавчих органів, які готують проекти рішень представницьких органів, у тому числі проекти бюджетів і програм розвитку, вносять їх на затвердження до відповідного представницького органу і забезпечують виконання. Підготовка проектів здійснюється спільно з представниками громадських об'єднань у громадських радах.

Це не остаточний варіант, у будь-яку мить ми можемо спільно це доопрацювати, якщо в цьому виникне необхідність.
__________________

А зараз починаємо обговорювати структуру органів управління на загальнодержавному рівні, керуючись нашою загальною схемою самоврядування, згідно якої всі органи діляться на представницькі і виконавчі.

Пропоную всім бажаючим заявити до кінця тижня 9 серпня своє бачення – які представницькі і виконавчі органи потрібні народовладдю.

Пропоную зробити це шляхом заповнення наступної таблиці, в яку в якості зразка внес свої пропозиції:

Державні органи управління при народовладді

Назва, призначення,
повноваження органу Порядок формування складу органу


Віче
Вищий представницькій орган народу України
Має виключні повноваження:
1. Здійснювати підготовку и внесення питань на всеукраїнський референдум;
2. Здійснювати конкурсний відбір соціальних проектів для подальшого внесення на всеукраїнський референдум;
3. Офіційно тлумачити Конституцію України та закони України, вирішувати питання про відповідність Конституції України актів державних органів управління;
4. Призначати на конкурсній основі і відкликати керівників судів, силових і контролюючих відомств всеукраїнського рівня;
5. Відміняти будь-які рішення державних органів управління, розпускати Верховну Раду України.

Склад формується і оновлюється навпіл кожен рік шляхом репрезентативного випадкового вибору з числа виборців України.


Рада Старійшин України
Представницький орган духовно-інтелектуальної еліти України
Має виключні повноваження:
1. Формування складу Віче шляхом репрезентативного випадкового вибору;
2. Організація відкритого і публічного, за участю всіх бажаючих, соціального проектування, для чого:
2.1. За власною ініціативою або ініціативою громадян організовує розгляд суспільно значущої теми - інформує громадян, здійснює збір від них відповідних соціальних проектів, здійснює первинне відбраковування неадекватних пропозицій, організовує обговорення на спеціально створеному для цієї мети інтернет-ресурсі.
2.2. Вносить відібрані соціальні проекти на конкурсний розгляд Віче.
2.3. Забезпечує за підсумками конкурсу спільну роботу автора переможного проекту з авторами інших проектів з метою вироблення узгодженого варіанту, при цьому проект, що переміг, береться за основу, а його автор здійснює доопрацювання тексту в процесі обговорення.
2.4. Вносить дороблений проект на референдум відповідно до чинного законодавства.

Обирається загальними зборами представників духовно-інтелектуальної еліти територіальних громад.


Верховна Рада України (ВРУ)
Верховний представницький орган управління
Має нині існуючи повноваження, скореговані в зв’язку зі скасуванням посади Президента України.

Формується шляхом делегування представників обласними представницькими органами


Кабінет Міністрів України (КМУ)
Верховний виконавчий орган управління
Має нині існуючи повноваження, скореговані в зв’язку зі скасуванням посади Президента України.

Голова КМУ призначається рішенням ВРУ і самостійно формує склад КМУ


Шановні колеги, якщо приймається такий варіант подання пропозицій, надсилайте.

З повагою,

Марк Зобов,
координатор Оргкомітету Всеукраїнського Форуму Народовладдя

095-886-73-53, mark.zobov@gmail.com