ПРОПОЗИЦІЯ 11. МЕХАНІЗМИ БЕЗПОСЕРЕДНЬОГО НАРОДОВЛАДДЯ 3


Шановні колеги, в пропозиції 10 від 30.08 було запропоновано розглянути наступним кроком питання - які органи здатні забезпечити планово-ритмічний плюс по мірі необхідності режим функціонування механізмів безпосереднього народовладдя. Було приведено те, що ви вже запропонували раніше в пропозиціях http://dialogs.in.ua/index.php?showforum=611, а також зроблено наступне звернення:
«1. Підкажіть, будь ласка, є ще у кого-небудь пропозиції з цього питання? Якщо є, додайте у формі таблиці, так зручніше працювати з масивом даних.
2. Надайте, будь ласка, пропозиції щодо порядку розгляду запропонованих авторами органів управління, щоб досягнутий результат був у змозі найбільш ефективно забезпечити планово-ритмічний плюс по мірі необхідності режим функціонування механізмів безпосереднього народовладдя?»

За цей період від вас ніяких пропозицій не надійшло, тому будемо розглядати те що є. Але перед тим, як розпочати, хотів би ще раз дати пояснення, навіщо це взагалі робиться, оскільки дехто з вас ще не зрозумів цього і відверто дивується.

Нагадую – з самого початку у ініціаторів не було ніяких намірів розпочинати довгий багатомісячний марафон підготовки Форуму. Але введення карантину внесло корективи до планів Оргкомітету і він, в зв'язку з тим, що з'явився додатковий час, поставив перед собою додаткове завдання – спільно підготувати до Форуму проект Концепції народовладдя плюс дорожню карту. Було прийнято також рішення запросити до цього думкотворчого процесу авторів наданих до Оргкомітету концептуальних матеріалів, що, на думку Оргкомітету, повинно послугуватиме ідейної консолідації майбутніх учасників Форуму, щоб вони підійшли до нього вже згуртованими навколо якихось базових позицій, а не тільки навколо одного слова НАРОДОВЛАДДЯ. Це, в свою чергу, буде сприятиме рішенню головного завдання Форуму – створенню Всеукраїнської координаційної ради (ВКР) прихильників ідеї народовладдя з метою забезпечення дієвої громадської підтримки при виконанні Президентом України та владними політичними партіями положень їх передвиборчих програм щодо народовладдя.

Тому участь авторів концептуальних матеріалів в підготовці спільно і на рівних з членами Оргкомітету спільного проекту Концепції народовладдя і дорожньої карти - справа суто добровільна. Вона для тих, хто дійсно бажає встановлення в Україні народовладдя, поділяє мету Форуму і розуміє, що цей Форум для нього – це не ярмарок марнославства, а спільна справа в ім’я майбутнього України!

Тому не дивуйтеся, що вас заохотили до процесу підготовки Форуму, при тому що традиційно оргкомітети використовують учасників всього лише як масовку, проштовхують через них резолюцію і за підсумками нахабно заявляють, що це схвалено учасниками заходу. Но це – не про нас. У нас все є і буде по-взрослому.

І голосування авторів в поточній роботі над концепцією потрібно Оргкомітету для того, щоб він міг звіряти свої настрої і розуміння з авторами. Щоб не вийшло так, що Оргкомітет підготує документи, які не будуть сприйматися на Форумі більшістю. Нам потрібні проекти документів, які пройдуть на Форумі "на ура" - ось для чого ведеться вся ця робота. І ми дуже вдячні як учасникам дискусій, так і тим, хто голосує. Спасибі вам велике за вашу працю!

Тепер щодо нашої справи.

Продовжуємо просуватися далі по складовим народовладдя з самого верху – базових понять, загальної схеми самоврядування, механізмів безпосереднього народовладдя і т.д. Рухаємося саме так за логікою соціального проектування, а не відразу цілком, порівнюючи авторські концепції, як хотілося б багатьом з нас, і мені в тому числі, тому, що системних концепцій, в яких було б розглянуті всі ключові позиції народовладдя, у нас практично немає. Тільки напрацювання В.П. Степаненко і ще декількох авторів можуть претендувати на звання системних розробок. Тому і рухаємося крок за кроком. Прохання до всіх спокійно очікувати, коли будуть розглянути ваші напрацювання. І ще прохання – підказувати мені своєчасно, щоб ніщо не було забуте.

Отже приступаємо. Нагадую ще раз, що на розгляд внесені наступні пропозиції щодо органів, які покликані забезпечити функціонування механізмів безпосереднього народовладдя:


Назва, призначення,
повноваження органу Порядок формування складу органу


Зобов Марк Іванович

Віче
Вищий представницькій орган народу України
Має виключні повноваження:
1. Здійснювати підготовку и внесення питань на всеукраїнський референдум;
2. Здійснювати конкурсний відбір соціальних проектів для подальшого внесення на всеукраїнський референдум;
3. Офіційно тлумачити Конституцію України та закони України, вирішувати питання про відповідність Конституції України актів державних органів управління;
4. Призначати на конкурсній основі і відкликати керівників судів, силових і контролюючих відомств всеукраїнського рівня;
5. Відміняти будь-які рішення державних органів управління, розпускати Верховну Раду України.
Склад формується і оновлюється навпіл кожен рік шляхом репрезентативного випадкового вибору з числа виборців України.

Рада Старійшин України
Представницький орган духовно-інтелектуальної еліти України
Має виключні повноваження здійснювати:
1. Регулювання в духовно-моральної сфері.
2. Довгострокове стратегічне планування і соціальне проектування шляхом організації відкритого і публічного, за участю Віче і всіх бажаючих діалогу.
3. Науково-методологічне забезпечення інститутів прямої демократії (референдум, збори тощо), формування складу Віче шляхом репрезентативного випадкового вибору.
Склад обирається загальними зборами представників духовно-інтелектуальної еліти територіальних громад.

Пилипко Анатолій Георгійович

Всеукраїнські збори (Віче)
Вищий орган безпосереднього народовладдя народу України, в якому мають право брати участь усі повнолітні громадяни України.
Має всі повноваження на території України.

Всі повнолітні громадяни України.
Скликається Радою старійшин при необхідності.

Рада Старійшин України
Представницький орган територіальних громад.
Має такі повноваження:
1.Готує і скликає збори територіальної громади, ОТГ, району, регіону, Всеукраїнські збори (забезпечуючи прямий і зворотній зв’язок між людьми за місцем проживання та іншими суб’єктами держави).
2.Здійснює контроль за дотриманням моральних засад суспільства і принципів життєдіяльності (основні - розумності і дотримання законів формальної логіки) на всіх рівнях, в тому числі і влади (в тому числі й проводить експертизу законопроектів).
3.Здійснює контроль за виконанням рішень зборів громад, ОТГ, району, регіону, Всеукраїнських зборів.
4.Відповідає за розвиток держави.
5.Виявляє системні порушення в діяльності держави і вживає заходів по їх усуненню.
6.Відповідає за належне виховання підростаючого покоління.

Обирається загальними зборами територіальних громад а у містах – в кварталах, багатоквартирних будинках та ін. На рівень ОТГ, району, регіону і всеукраїнський делегують представників з свого складу.

Лаврик Віталій Никифорович

Віче республіки Україна
Вищий орган народу республіки України, носій верховної влади в Україні, постійно діюче ЗІБРАННЯ громадян, що має виключні повноваження формування , організації і впровадження верховенства народу у вирішенні його корінних задач життєзабезпечення та життєдіяльності.
Склад:

Регламентний комітет Віче.
Здійснює організацій питання підготовки і проведення всеукраїнських референдумів , забезпечує відповідно до Закону включення результатів прийнятих рішень в СИСТЕМУ народовладдя , як робочого інструменту, з доведенням його до громадян республіки.

Духовно-інтелектуальний орган Віче (ДІОВ).
Представницький орган духовно-інтелектуальної еліти України
Здійснює підготовку законів та законодавчих актів духовного розвитку суспільних відношень для їх прийняття Віче , контролює і координує їх виконання на всій території республіки.

Національна вища наукова рада Віче (НВНРВ)
Представницький орган науково-виробничої, освітянської еліти України
Здійснює підготовку законів та законодавчих актів розвитку інформаційно-індустріального устрою суспільного життя, забезпечення здоров’я і освіти нації, її наукового прогресу, суверенітету, правової, економічної та екологічної безпеки республіки для їх прийняття Віче , контролює і координує їх виконання на всій території республіки

Конституційна асамблея Віче (КАВ)
Представницький орган юридично-правової та судової еліти України.
Вирішує питання про відповідність Конституції України проектів законів та законодавчих актів , що виносяться для прийняття Віче, офіційно тлумачить Конституцію України та закони України, вирішує питання про відповідність Конституції України актів державних органів управління.
Призначає на конкурсній основі і відкликає керівників судів, силових і контролюючих відомств всеукраїнського рівня.
Здійснює підготовку закону для прийняття Віче щодо імпічменту Президента, розпуску Верховної Ради , усунення з посади Генерального прокурора та Голови Верховного суду.

Формується із представництва ДІОВ, НВНРВ, КАВ відповідно до Закону

Обирається Віче не частіше 2 років, представництво формується на демократичних засадах співтовариством мистецтва і культури та ЗМІ (преса, радіо і телебачення , інтернет ) , громадськими об’єднаннями республіки відповідно до Закону.

Обирається Віче на постійній основі не частіше 2 років , представництво формується на демократичних засадах науковим, освітянським та галузевим співтовариством республіки відповідно до Закону.

Обирається Віче на постійній основі не частіше 2 років , представництво формується на демократичних засадах юридично-правовим співтовариством республіки відповідно до закону

Степаненко Володимир Петрович

Віче − громадські депутати базових територіальних громад та їх обласних обʼєднань чинного скликання. Всі громадські депутати України разом (а це близько 120 тис) наділяються статусом «всенародного віче», рішення якого дорадчі (праймеріз), а в ряді обумовлених законами повноважень − мають силу конституційних. (Такі рішення громадських депутатів набувають ваги рішень Народного Парламенту України (далі «НПУ»).

Повноваження: Конституційний з-н України (проект) «Народне волевиявлення» (далі «КЗУ НВ» Статті 4.8 - 4.10; КЗУ НВ Статті 4.1, 4.2;

Всеукраїнський референдум за народною ініціативою
Коментар. Ще в 2008 році правові питання щодо регламентації порядку проведення референдуму за народною ініціативою перед Конституційним Судом було поставлене Президентом.
В цьому випадку нас цікавить злободенна і зараз ОКРЕМА ДУМКА судді Конституційного Суду України Мачужак Я.В. щодо Рішення КСУ від 16 квітня 2008 року № 6-рп/2008 (справа про прийняття Конституції та законів України на референдумі) у правовідносинах щодо проведення всеукраїнських референдумів за народною ініціативою:
Ярослава Мачужак, цитата: «Положення частини другої статті 5 Конституції України щодо права народу визначати і змінювати конституційний лад в Україні означає й те, що це право не підлягає обмеженню будь-яким способом органами державної влади або їх посадовими особами. Норми Конституції України є нормами прямої дії і можуть бути реалізовані народом щодо здійснення ним своїх прав безпосередньо.» Кінець цитати
Ст 5 чинної Конституції (КУ-96) збезпечує народу це право, як найвищій (і єдиній!) інстанції ПРИРОДНОГО ПРАВА і джерела наділення владних повноважень конституційним інституціям держави.
Ініціатива народу щодо проведення референдуму з будь-якого питання і сама Конституція − є актами договору народу між собою. Над народом немає нікого, в кого би він прохав дозволу на волевиявлення, або хто би міг в будь-який спосіб обмежити чи регламентувати природне право волевиявлення народу!
Фактично, народ може провести референдум за власною ініціативою, якщо ним буде запропоновано легітимний порядок ініціалізації референдуму, збирання підписів, порядку проведення голосування, підрахунку голосів та передачу Президенту для виконання.
Легітимність легко забезпечити, якщо від ініціалізації референдуму і до передачі Президенту його результатів для виконання − буде забезпечено правдивість, прозорість і підконтрольність дій, дотримання вимог ст 5 ст22, ст 72 Конституції України 1996 року − і ніяких дозволів і регламентацій не треба.
В даному проекті легітимний порядок організації і проведення референдуму побудовано на договірних принципах та юридичній відповідальності ініціаторів і викладно в статтях 5.3−5.10 цього проекту, (чи в статтях К32.3–К32.10 проекту Конституції народовладдя України ISBN 978-617-7232-58-1).
ТОМУ, КОНСТИТУЦІЙНИЙ ЗАКОН ПРО НАРОДНЕ ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, ЯК КЛЮЧ ДО ПОЗИТИВНИХ ЗМІН − МАЄ ПЕРЕДУВАТИ ПРИЙНЯТТЮ КОНСТИТУЦІЇ НАРДОВЛАДДЯ ТА ПРИЙНЯТТЮ ІНШИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ЗАКОНІВ.
КЗУ НВ В статтях 5.3. – 5.10. викладено захищені чинним Цивільним Кодексом (Розділ ІІ, Глава 52, Ст626-629; Розд І, ст7-icon_cool.gif договірні принципи ініціювання народом референдуму на підставі Ст 5 і Ст 72 КУ-96 (За ст 8 − прямої дії!!) без будь-яких «дозволів» і регламентації «зверху»!
Стаття 5.3. Всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як 900000 (дев’ятисот тисяч) громадян всієї України, які мають право голосу, за умови, що підписів щодо призначення рефе-рендуму (за погодженим ініціативною групою формулюванням питання в бюлетені для голо-сування з палатою конституційної юрисдикції Верховного Суду) зібрано не менш як по 1500 (півтори тисячі) в кожному окрузі виборів Народних депутатів протягом шести місяців; [72]
Стаття 5.4. Народну ініціативу представляє центральний ініціативний комітет (ЦІК) не менше ніж по 2 особи від кожної області і міста Києва разом з групою не менше трьох незалежних експертів правників та не менше трьох незалеж-них експертів відповідних темі референдуму галузей соціальних відносин.
ЦІК реєструється в місцевому відділенні Міні-стерства юстиції як всеукраїнська громадська організація зі своїм статутом, завданнями, фор-мами договорів, положень та інших документів, які мають забезпечити імунітет від фальси-фікацій збору підписів через юридичну відповідальність кожного учасника правового забезпечення реалізації народної ініціативи.
Ст. 5.5. ЦІК створює мережу своїх уповноваже-них представників місцевої ініціативи, які, в свою чергу, утворюють мережу збирачів підписів.
Вся мережа по-вертикалі повʼязана договорами, в яких обумовлені умови збирання підписів і персональна юридична відповідальність кожного за порушення умов договору на своєму організаційному рівні.
Договори реєструються в окружних виборчих комісіях референдуму (виборів Народних депутатів).
Стаття 5.6. Особа, яка збирає підписи, власно-руч заповнює паспортні дані підписанта і несе юридичну відповідальність за дійсність підписів.
5.6.1. Підписант власноруч вписує в підписний лист свої прізвище, імʼя, по-батькові, ставить підпис і дату та несе юридичну відповідальність за простановку свого підпису більше, ніж в одному підписному листі.
5.6.2. Представник місцевої ініціативи несе відповідальність за дотримання процедури передачі оригіналів підписних листів до ДВК під розписку на ксерокопіях кожного зданого листа і облік суми зібраних підписів.
5.6.3. Кожен представник ЦІК несе персональну юридичну відповідальність за організаційну роботу свого напрямку.
Стаття 5.7. Перевірка дійсності підписів, їх облік, накопичення і реєстрація підписних листів, їх зберігання − має проводитись повноважними членами Окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів (ОВК) в процесі збору підписів по мірі їх надходження до ОВК.
5.7.1. По мірі накопичення підписних листів, які містять більше 500 підписів вони разом з протоколом результатів їх перевірки − поточно подаються до Центральної виборчої комісії.
5.7.2. Протоколи результатів збору підписів за поданням окружних виборчих комісій публікуються в місцевій пресі і оголошуються через місцеві електронні засоби масової інформації та офіційні сайти.
Стаття 5.8. Результати кожного з протоколів перевірки зібраних підписів в округах, а також сумарний результат збору підписів, за поданням Центральної виборчої комісії, публікуються в центральній пресі і оприлюднюються через офіційні центральні електронні засоби масової інформації і на сайті ЦВК.
При надходженні достатньої кількості легітимних підписів на виконання умов Статті 5.3 − ЦВК зупиняє подальший їх збір.
Стаття 5.9. Спори між виборчими комісіями і ініціативною групою, що збирала підписи, вирішуються в судовому порядку на кожному етапі підготовки референдуму.
Стаття 5.10. Рішення про дотримання конституційності процедур, і сумарний результат збору підписів щодо проведення референдуму за народною ініціативою – ЦВК, від імені Народу України, подає Президенту директиву для підготовки і видачі відповідного указу.
Стаття 5.11. Відповідно до позитивного висновку ЦВК, Президент зобов’язаний видати указ про призначення референдуму за народною ініціативою.
Референдум призначається органами державного управління в порядку і відповідно до їх повноважень, встановлених чинним законодавством:
− Всенародний рефере-ндум призначається ви-щими органами держав-ного управління (Прези-дентом, Сенатом, НПУ),
− Місцевий Референдум приначається вищими органами місцевого самоврядування (обласного, районного, базового) рівнів.
___________________________

Шановні колеги, пропоную наступний підхід до розгляду цього інтелектуального багатства:

1. Вважати вже затвердженими раніше Віче А.Г. Пилипка, Віче В.Н. Лаврика і Всеукраїнський референдум за народною ініціативою В.П. Степаненко в загальному вигляді як механізми (форми, інститути, способи) безпосереднього народовладдя.

2. Проголосувати – чи необхідно створювати спеціальний орган (органи), який (які) би відповідав за підготовку і проведення всеукраїнських референдумів (зборів тощо) та за реалізацію прийнятих народом рішень? Голосувати – Так/Ні. Рішення вважається прийнятим, якщо відносна більшість скаже Так.

3. Проголосувати - чи необхідно створювати наступні запропоновані авторами органи (голосувати по кожному органу окремо – Так/Ні):
• Віче (Зобов);
• Рада Старійшин України (Зобов);
• Рада Старійшин України (Пилипко);
• Регламентний комітет Віче (Лаврик);
• Духовно-інтелектуальний орган Віче (Лаврик);
• Національна вища наукова рада Віче (Лаврик);
• Конституційна асамблея Віче (Лаврик);
• Віче (Степаненко).

За результатами голосування спільно продумати, що робити далі.

4. Проголосувати питання (Так/Ні) - чи підтримуєте Ви введення:
• права вирішального голосу (ПВГ) (Лоза);
• права дорадчого голосу (ПДГ) (Лоза);
• пропорційного представництва в органах управління за національністю (Лалак);
• пропорційного представництва в органах управління за статтю (Лаврик).

Рішення вважається прийнятим, якщо відносна більшість скаже Так.

Таким чином пропонується наступна голосовалка:

Питання Так Ні

Чи підтримуєте Ви створення спеціального органу (органів), який (які) би відповідав за підготовку і проведення всеукраїнських референдумів (зборів тощо) та за реалізацію прийнятих народом рішень?

Чи підтримуєте Ви створення наступних органів:
Віче (Зобов)
Рада Старійшин України (Зобов);
Рада Старійшин України (Пилипко);
Регламентний комітет Віче (Лаврик);
Духовно-інтелектуальний орган Віче (Лаврик);
Національна вища наукова рада Віче (Лаврик);
Конституційна асамблея Віче (Лаврик);
Віче (Степаненко)

Чи підтримуєте Ви введення:
права вирішального голосу (ПВГ) (Лоза)
права дорадчого голосу (ПДГ) (Лоза)
пропорційного представництва в органах управління за національністю (Лалак)
пропорційного представництва в органах управління за статтю (Лаврик)
___________________


Яка ваша думка з приводу запропонованого, шановні колеги?

З повагою,

Марк Зобов,
координатор Оргкомітету Всеукраїнського Форуму Народовладдя

095-886-73-53, mark.zobov@gmail.com