ПРОПОЗИЦІЯ 12. ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ 2


Шановні колеги, ми зробили черговий крок на шляху спільного формування Візії (концепції) майбутнього народовладдя: вісім наших колег – А.М. Ломазов, О.В. Зубков, В.М. Палій, А.Г. Пилипко, О.Ф. Ніколаєнко, В.І. Чепець, В.М. Лоза, В.В. Бушнов - проголосували щодо внесених на розгляд питань і ми маємо наступні результати голосування:

Питання Так Ні

Чи підтримуєте Ви створення спеціального органу (органів), який (які) би відповідав за підготовку і проведення всеукраїнських референдумів (зборів тощо) та за реалізацію прийнятих народом рішень? Так - Пилипко, Ніколаєнко, Чепець, Ні - Лоза

Чи підтримуєте Ви створення наступних органів:
Віче (Зобов) Так - Ломазов, Зубков, Палий, Чепець, Бушнов, Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Рада Старійшин України (Зобов); Так - Ломазов, Зубков, Палий, Чепець, Бушнов, Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Рада Старійшин України (Пилипко); Так - Пилипко, Ні - Ніколаєнко, Лоза
Регламентний комітет Віче (Лаврик); Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Духовно-інтелектуальний орган Віче (Лаврик); Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Національна вища наукова рада Віче (Лаврик); Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Конституційна асамблея Віче (Лаврик); Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза
Віче (Степаненко), Ні - Пилипко, Ніколаєнко, Лоза

Чи підтримуєте Ви введення в умовах майбутнього народовладдя:
пропорційного представництва в органах управління за національністю (Лалак) Так - Пилипко, Чепець, Бушнов, Ні -Ніколаєнко, Лоза
пропорційного представництва в органах управління за статтю (Лаврик) Так - Ломазов, Пилипко, Бушнов, Ні -Ніколаєнко, Лоза

Підводимо підсумки, розуміючи, що тотальне протестне голосування В.М. Лози не стосується якогось конкретного питання, а стосується всього в цілому. Його слова: «По всім позиціям, які винесли на голосування, моя відповідь - НІ. Бо це чергові милиці для підтримки існуючої системи влади, прообраз якої сформувався, напевно, ще в першій імперії в 24 столітті до н.е.». Тому маємо:
1. Всі, хто проголосував, за виключенням В.М. Лози, підтвердили необхідність створення спеціального органу (органів), який (які) би відповідав за підготовку і проведення всеукраїнських референдумів (зборів тощо) та за реалізацію прийнятих народом рішень.
2. Найбільшу підтримку серед запропонованих органів управління отримала пропозиція М.І. Зобова, що включає до себе Віче і Раду Старійшин України.
3. Жоден член Оргкомітету не підтримав ідею пропорційного представництва в органах управління за статтю, тому вона знімається з подальшого розгляду, маючи всього 3 голосу.
4. Ідея пропорційного представництва в органах управління за національністю має теж всього 3 голосу, але її підтримав член Оргкомітету В.І. Чепець, при тому що в Оргкомітеті бажано мати консенсус, тому, якщо В.І. Чепець буде наполягати, ця тема буде розглянута далі.

Тому за підсумками маємо в «сухом остатке» варіант М.І. Зобова, який, з урахуванням слушної пропозиції А.Г. Пилипка щодо функції системного контролю стану всієї системі народовладдя та своєчасного виправлення порушень в її функціонуванні, виглядає наступним чином в поновленої редакції (правлене виділено жирним кольором):

Назва, призначення,
повноваження органу Порядок формування складу органу

Віче

Вищий представницькій орган народу України
Має виключні повноваження:
1. Здійснювати в якості фокус-групи з вирішальним голосом спільно з Радою Старійшин України підготовку и внесення питань на всеукраїнський референдум (збори тощо).
2. Офіційно тлумачити спільно з Радою Старійшин України Конституцію України та закони України, вирішувати питання про відповідність Конституції України актів державних органів управління.
3. Призначати на конкурсній основі і відкликати керівників судів, силових і контролюючих відомств всеукраїнського рівня.
4. Відміняти будь-які рішення державних органів управління, розпускати Верховну Раду України.
Склад (навколо 100 осіб) формується і оновлюється навпіл кожен рік шляхом репрезентативного випадкового вибору з числа виборців України.

Рада Старійшин України
Вищий представницький орган духовно-інтелектуальної еліти України
Має наступні виключні повноваження:
1. Регулювання в духовно-моральної сфері.
2. Стратегічне прогнозування, планування та управління.
3. Курирування системи народовладдя з питань:
• Організації функціонування механізмів безпосереднього народовладдя – забезпечення підготовки и внесення на розгляд питань, та виконання прийнятих народом рішень.
• Системного контролю стану всієї системи народовладдя та своєчасного виправлення порушень в її функціонуванні.
• Формування складу Віче шляхом репрезентативного випадкового вибору.

Склад (навколо 9 осіб) обирається загальними зборами представників духовно-інтелектуальної еліти територіальних громад.

Шановні колеги, чи є ще якийсь побажання по покращенню цього варіанту, його редакції?

Щодо теми пропорційного представництва в органах управління за національністю.
Ця тема відсутня для механізмів безпосереднього народовладдя - референдуму, зборів тощо. І ця тема після цього голосування автоматично знята нами для вищого представницького органу народу України Віче завдяки формуванню его складу шляхом репрезентативного випадкового вибору з числа виборців України.

Питання до ініціаторів і прихильників даного питання - де ще конкретно, на яких посадах пропонується ця пропорційність? Як її здійснювати, наприклад, на посадах мєрів, інших одноосібних посадах? Яка є світова практика з цього питання? Треба більш конкретики, щоб можна було знайти консенсусне рішення, яке б не розколювало ні наш колектив, ні суспільство в цілому.

І приступаємо, шановні колеги, до розгляду наступних питань. Часу обмаль!

Пропонується обговорити і прийняти рішення щодо наступних існуючих і запропонованих державних органів управління http://dialogs.in.ua/index.php?showforum=611 :

Питання Так

Щодо посади Президента України.


Чи підтримуєте Ви в умовах майбутнього народовладдя:

Збереження посади Президента України з існуючим статусом глави держави, що обирається всенародно.

Збереження посади Президента України з новим статусом: Глава держави, Охоронець держави, Гарант Конституції і Головнокомандувач Збройних сил України, що обирається таємним голосуванням діючих професійних військових ЗСУ та воїнів екстреного мобілізаційного резерву (В.П. Степаненко).

Збереження посади Президента України з новим статусом: голова державного виконавчого органу, що призначається парламентом (як в Швейцарії).

Збереження посади Президента України з новим представницьким статусом як в Німеччині.

Скасування посади Президента України взагалі.

Щодо державних представницьких органів.

Чи підтримуєте Ви в умовах майбутнього народовладдя:
Збереження Верховної Ради України з існуючим статусом та деякими змінами, пов’язаними з загальними змінами державної системи управління.
Введення представницького органу з двох палат (В.П. Степаненко):
• Сенат (Вища державна наглядова рада)
• Верховна Рада України (ВРУ) – Народний Парламент України (НПУ)

Щодо державних виконавчих органів.

Чи підтримуєте Ви в умовах майбутнього народовладдя:
Збереження Кабінету Міністрів України з існуючим статусом та деякими змінами, пов’язаними з загальними змінами державної системи управління.

Шановні колеги, які є пропозиції щодо таблиці? Мабуть, я щось пропустив.

З повагою,

Марк Зобов,
координатор Оргкомітету Всеукраїнського Форуму Народовладдя