ПРОПОЗИЦІЯ 14. МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ


Шановні колеги, ми зробили черговий крок на шляху спільного формування Візії (концепції) майбутнього народовладдя – завершили розгляд державних органів управління і маємо наступні результати голосування:

Щодо посади Президента України.
Чи підтримуєте Ви в умовах майбутнього народовладдя:

1. Збереження посади Президента України з існуючим статусом глави держави і повноваженнями згідно Конституції України. Обирається всенародно таємним голосуванням - Ніколаєнко

2. Збереження посади Президента України з новим статусом: Президент - голова виконавчої влади з наступними повноваженнями:
1. Збереження існуючих повноважень глави держави;
2. Доповнення існуючих повноважень наступними: «Президент України є головою виконавчої влади».
Примітка. Голова держави не означає, що він виступає від імені усього народу, оскільки повноваження Президента обмежені статтями 19, 106 Конституції України (тому тут немає порушення Декларації про державний суверенітет).
(А.Г. Пилипко). Обирається всенародно таємним голосуванням. Кандидатами можуть бути як самовисуванці, так і запропоновані Радою старійшин. - Ломазов

3. Скасування посади Президента України взагалі, як такої, що не передбачена Декларацією про державний суверенітет України.
(М.І. Зобов) - Зубков, Палій, Чепець, Зобов, Бушнов

Щодо державних представницьких органів.
Чи підтримуєте Ви в умовах майбутнього народовладдя:

1. Збереження Верховної Ради України з існуючим статусом та існуючим порядком формування складу.
Склад ВРУ формується шляхом виборів згідно діючого законодавства. - Ніколаєнко

2. Збереження Верховної Ради України з існуючим статусом, але з деякими змінами, пов’язаними з загальними змінами державної системи управління, і з іншім порядком формування складу.
(М.І. Зобов) Склад ВРУ (200-300 осіб) формується шляхом делегування від обласних рад і АРК з можливістю заміни делегатів у будь який час. - Зубков, Палій, Чепець, Зобов, Бушнов

3. Двопалатний парламент. Назва – Верховна Рада України (Сенат)
Перша палата – палата представників територіальних громад.
Повноваження: має право вето на закони, прийняті другою палатою.
Друга палата – палата народних депутатів України.
Повноваження: повноваження народних депутатів згідно чинного законодавства України.
(А.Г. Пилипко)
Перша формується Всеукраїнськими зборами з представників громад.
Друга формується шляхом виборів. - Ломазов

Таким чином ми пропонуємо скасувати президентство і партійні схеми як головне підґрунтя для політичної корупції і зовнішнього впливу на Україну. І з урахуванням слів В.В. Бушнова про територіальні громади в спільний проект Концепції народовладдя вносяться наступні положення:

Верховна Рада України діє з існуючим статусом, але з деякими змінами, пов’язаними з загальними змінами державної системи управління, і з іншим порядком формування складу. Склад ВРУ (200-300 осіб) формується шляхом делегування від територіальних громад через обласні ради і раду АРК з можливістю заміни делегатів у будь який час.

Шановні колеги, якщо є якийсь поправки до цього висновку, кажіть, будь ласка.

А тепер пропонується зробити останній крок в нашому проектуванні - сформувати наше спільне бачення місцевого самоврядування в умовах народовладдя.

Зі свого боку пропоную наступне – взяти за основу положення діючої Конституції України і допрацювати їх в напрямку поширення конституційного поняття самоорганізації на всі рівні самоврядування. Для цього пропонується ввести «продвинуте» поняття територіальної громади:

Територіальна громада (громада багатоквартирного будинку, кількох будинків, вулиці, кварталу, мікрорайону, району в місті, населеного пункту, кількох населених пунктів) – добровільне самоврядне об’єднання громадян України, що мешкають на законних підставах на відповідній території, утворене рішенням більшості повнолітніх, дієздатних з них з метою задоволення спільних інтересів на засадах народовладдя як головний суб'єкт місцевого самоврядування відповідного рівня, колективний власник спільного майна та бюджету, розпорядник та/або користувач наданих згідно із законом земель.

З урахуванням цього розуміння пропонуються відобразити в Конституції України шляхом внесення відповідних змін наступні положення щодо місцевого самоврядування:
1. Представницькими органами управління територіальних громад України є ради, які формуються шляхом самоорганізації за схемою покаскадного делегування представницькими органами повноважних представників знизу до верху (з можливістю заміни за фактом недовіри), починаючи з представників будинкових або вуличних рад.
2. Вибори представників на кожному рівні самоорганізації здійснюються за моральними і професійними якостями відкритим чином з числа кандидатур, запропонованих громадами багатоквартирних будинків або вулиць з відповідної території з урахуванням рекомендацій політичних і громадських організацій, інших об'єднань громадян.
3. Громада будинку або вулиці може в будь який час відкликати свого представника, якщо він не виправдав довіру. Здійснюється це шляхом відкликання свого голосу членами громади. Якщо буде відкликана більшість голосів, даних в його підтримку при висуванні, повноваження представника зупиняються.
4. Представницькі органи управління наділені повноваженнями приймати нормативно-правові акти, затверджувати бюджети і плани розвитку, призначати на конкурсній основі і відзивати вищих керівників відповідних виконавчих органів управління, які наділені у рамках наявного бюджету одноособовими повноваженнями формувати структуру виконавчого органу і здійснювати в ньому кадрові призначення.
5. Представницькими органами духовно-інтелектуальної еліти на місцевому рівні є ради старійшин. Ради старійшин обираються за схемою покаскадного делегування загальними зборами представників територіальних громад. Ради старійшин мають наступні виключні повноваження:
1. Регулювання в духовно-моральної сфері.
2. Стратегічне прогнозування, планування та управління розвитком територіальних громад.
3. Курирування системи народовладдя з питань:
• Функціонування механізмів безпосереднього народовладдя – забезпечення підготовки и внесення на розгляд питань, та виконання прийнятих територіальними громадами рішень.
• Системного контролю стану відповідної системи місцевого самоврядування та своєчасного виправлення порушень в її функціонуванні.



Шановні колеги, чекаю на ваші пропозиції, зауваження.

З повагою,

Марк Зобов,
координатор Оргкомітету Всеукраїнського Форуму Народовладдя